SV: Björnligekupp

Joakim Gunnarsson ebay.megton at telia.com
Ons Mars 5 20:52:38 CET 2003

Tor skrev:
> Själva kuppen hade något att göra med bankfack (förmodligen sådana som finns
> direkt i ingången till banken) och att hänga upp en falsk "Ur
> Funktion"-skylt. Härigenom kunde de på någon vänster fiffla till sig
> innehållet i folks fack, eller något liknande.

Tom Hanks berättade om något ditåt apropå sin nya film, på Letterman nyss.
Tydligen så hade en mer eller mindre känd fifflare skrivit just "Ur funktion" på facket där man deponerade dagskassor etc. Sedan hade samma person ställt sig bredvid iklädd uniform och sagt åt de som skulle deponera pengarna att ge dem till honom istället, vilket givetvis lyckades alldeles förträffligt och han kom undan med mycket, mycket pengar.

Jag undrar bara: Hur dum får man bli?...

/Joakim.