Gardell/GES text?

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Mon Mars 17 22:28:13 CET 2003

Ralf J:

>Var det någon mer än jag som reagerade på den text Jonas Gardell och GES
>framförde i lördagens melodifestival? Melodin var Queens gamla fina ´39,
>men texten skulle enligt uppgift vara nyskriven. Dock fanns meningen "O
>red mig en grav i det böljande hav, där blott vågorna lyss till min gråt"
>med. Ren tillfällighet?

Kvällsposten hade en halvsida om det i dag (måndag). Rubriken innehöll
orden "kvack" och "skandalskräckchock". Läsarna uppmanades att gå till
NAFS(k):s hemsida och lyssna till originalet medan en som hette Diös satt
och försökte se upprörd ut utan större framgång. Desto mer upprörd var
reportern, som helt följdriktigt hade en mycket större bild på sig själv i
artikeln. "Ett svårt slag som i förlängningen kan skada den svenska
nöjesbranschen lika hårt som dopingskandalerna har skakat den finska
skidsporten" hette det.

Jojo.