RE: näbbar

Theresa Wiegert theresaw at oso.chalmers.se
Fre May 30 11:42:59 CEST 2003

> men ankornas näbbar är ganska plastiska.
> De kan ju faktiskt forma näbben litet hur dom vill.
> De kan dricka Läskeblask med sugrör, uttrycka glädje, rädsla och ilska med
> den, t.ex.

Ah! ja, det är klart... (jag gillar verkligen näbbformen vid
läskeblasksdrickning/visslande..:)

> Kanske näbben består av samma sorts vävnad som fötterna,
> både näbbar och fötter är dessutom orange.

He... troligtvis är det väl ännu en av de här sakerna som är svåra att
hitta fysisk 'verklig' förankring till. Dvs de är som de är, inte mycket
ide att diskutera. Utfällning av tänder vid plötslig ilska, av dessutom
många olika format beroende på vilken sorts ilska, är ju ett tydligt
tecken...
Men ovanstående fot/näbb-material-terori är bra.

/Theresa, vars tvång att skriva sin exjobbsrapport på non-colloquial,
scientific language verkar avspegla sig i vanligt mailande nu... suck.
(sitter och skriver just nu, ska vara färdig om en vecka ungefär, och det
är inte lätt att inte få skriva som man själv vill, utan bara med
opersonliga vetenskapliga formuleringar... Säkert bra att lära sig, men
jag gillar det inte...)