Röster till Dumbo

Dubbningshemsidan - Daniel Hofverberg daniel at dubbningshemsidan.com.ru
Sön Nov 30 13:07:43 CET 2003

Hej,

Är det någon som har en rollista för den andra svenska dubbningen av Disneys Dumbo från 1941? D.v.s. den första omdubben från 1972, som Doreen Denning regisserade (innan KM Studio lyckades att totalförstöra filmen med sin urusla omdubb på 90-talet).

Genom sökande på Internet har jag bara lyckats att hitta åt några enstaka namn från den andra dubbningen. På de videofilmer som släppts med den tredje dubbningen har ju svenska credits listats efter filmen, men på de äldre videofilmer som innehöll 1972 års dubbning, så stod det ingenting om röster (i alla fall inte på de jag sett)...

Så finns det någon som har svenska credits för den versionen?

Mvh,

Daniel Hofverberg
Dubbningshemsidan

-----