Stål-Långben

Ons Okt 1 10:00:01 CEST 2003

Kvack,

i senaste KA&Co, 40/03, så finns serien "Stål-Långben Myror i
långkalsongerna" (D 2002-154) av Don Markstein (manus) och Rodriques
(teckningar). Det förvånade mig lite, eftersom jag hade för mig att
figuren Stål-Långben var "dödförklarad" av Egmont på samma sätt som
Ludwig von Anka eller Moby Duck. Eller var det bara den
svenska/skandinaviska redaktionen som ogillade Stål-Långben?

För mig, som växte upp med Kalle-tidningar från sent sjuttiotal är det
ju en gammal bekant figur, men jag undrar hur dagens ungar tar emot
honom?

Och så kom jag åter att tänka på en fråga som jag på den tiden
funderade på: Varför skalar han inte stål-jordnötterna innan han äter
dem?

/koll 2651