Re: Skivor (f .d. Stål-Långben)

Fredrik von Beetzen fvbeetzen at hotmail.com
Sat Okt 11 00:18:38 CEST 2003

Fast om man spelar den på resegramfonen tycker jag personlien att det blir
lite roligare eftersom den är så gammal. Men det stämmer att den sliter.
Fast inte så överdrivet mycket att stenkakan går sönder, det går att spela
en gång eller två. Bara man inte gör det till en vana att spela varje dag
eller nåt. Dessutom är det jobbigare att ta med en vinylspelare eftersom man
måste ha stereo och en himmla massa sladdar. Enligt mig är det ett
historiskt intressant bidrag till kulturfestivalen eftersom gramfonen
utvecklades av samma person som gjorde det möjligt för Walt och Roy Disney
att utveckla Walt Disney productions, nämligen Amerikas (enligt mig) ende
stora uppfinnare, Thomas Alva Edison.

   Med en kulturhistorisk hälsning/ koll. 2678 Fredrik von Beetzen