Kalle Anka och hans vänner önskar Gronsk Pyk...

-= Steamboat Willie =- steamboat.willie at chello.se
Tors Okt 23 22:18:38 CEST 2003

Jag försöker lära mig lite mer programmering.. I det här fallet databaser.
Man har ju ibland för mycket tid över när man är arbetslös.. (för att sedan
få se all tid försvinna som genom ett trollslag!).

Nåja.. jag har ahft tre dagar utan sysselsättning och har då skrivit en
databas..
Som av en REN slump så blev det en databas om Svenska Julaftonsprogrammet.

Nåja.. jag har uppgifter fram till år 2000, men om det är någon som kan
komplettera med lite uppgifter om 2001 och 2002 så vore det tacknämligt.

Jag behöver veta:
1) Vilken tid startade programmet (klockan 15:00 antar jag).
2) Vilka segment visades i programmet?

Om någon mot förmodan skulle orka intressera sig för resultatet så
kan ni titta här: http://www.abc.se/~m8100/jul.php

Det är bara rena data mer eller mindre... Jag funderade på
bilder och en kort text om varje segment, resp. varje årtal...

.. men, men... Det kommer jag nog aldrig att orka med...

    // Steamboat Willie