Unca Carl dyker upp

Mon Sep 1 09:10:01 CEST 2003

Kvack,

Jag satt igår kväll och bläddrade igenom några färskare KA&Co, och
tittade då en gång till på "Ett oväntat resesällskap" med KA (D
2002-229). I serien förekommer en vis, äldre man som sitter i en
roddbåt och målar en bild av Joakim von Anka i olja. Men det var först
igår som jag lade märke till att mannen ju är Carl Barks med hundnos.
Kul detalj, som Rodriques fått med! :)

När vi pratar om detaljer så måste jag också påpeka en sak om reprisen
av "Här går det åt pipan" (D10014). Kan någon teckna Björnbusar i
rörelse som Branca? Jag tror inte det i alla fall. Speciellt i rutan
där de flinande hoppar fram och dansar jigg. Högsta klass!

Dessutom kan jag skryta med att gjorde jag lite fynd på en liten
marknad i Ljungsbro (en mindre ort en mil norr om Linköping, känt för
Cloetta). Där hittade jag KA&Co 51-52/00 med Don Rosas "Till attack!"
(F PM 00201 C) och KA&Co 50-99 med samme artists "Jakten efter
Kalevala" del 2/3. Båda saknade jag, och de kostade överkomliga 8:-
styck.

Nu ska jag bara ha tag på 48-99 så kan jag läsa hela "Jakten på
Kalevala"! Om någon ser den till salu, hör gärna av er till
<bark at bofh.se>.

/koll 2651