Suckande konkurrens?

Olof Siverbo olof.siverbo at swipnet.se
Tors Sep 11 22:34:42 CEST 2003

onsdagen den 10 september 2003 kl 13.46 skrev Stefan Diös:

> Jag råkade snubbla över den här intressanta sidan:
>
> http://www.users.wineasy.se/bpxjs/pages/DenSucSj.htm
>
> Tydligen är detta ett musikverk som går att skaffa på skiva. För
> undvikande av missförstånd ska det väl betonas att det INTE rör sig om
> NAFS(k):s nationalsång, utan alldeles uppenbart är det komponerat av
> en bedragare som inte alls är Kalle Anka.

CowboyBengts variant av Den suckande sjömannen har faktiskt deltagit i
en av NAFS(k):s berömda melodifestivaler. Fast CowboyBengts var inte
personligen närvarande, utan hade nöjt sig med att skicka en kassett
med låten. Ena halvan av gruppen, jag vill minnas att han heter Göran
Arnberg, är medlem i  NAFS(k) (eller var det åtminstone då).

/Olof