VB: SV: Barkslitografier i Strängnäs

Magnus Knutsson magnusk at algonet.se
Mon Sep 22 10:22:34 CEST 2003

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Johan Anglemark [mailto:johan at anglemark.pp.se]
Skickat: den 22 september 2003 09:13
Till: magnusk at algonet.se
Ämne: Re: SV: Barkslitografier i Strängnäs

At 07:12 2003-09-22, you wrote:

>Det tror jag inte. Carl Barks har så vitt jag vet aldrig gjort några
>litografier.

Den här diskussionen hade vi för ett par år sedan, i samband med att
någon
försökte nasa sina fina färgtryck här på listan, då det framkom att
lithography och litografi inte är exakta synonymer på svenska och
engelska.

http://stp.ling.uu.se/pipermail/ankism/2001-April/001069.html

och framåt.

/1266

--
Johan Anglemark     http://anglemark.pp.se/blog
Lingonvägen 10      018 - 12 45 44 hem

DISCLAIMER: Generally speaking, what I write should not be
construed as necessarily accurate or factual. When I have no
idea what we're discussing, I just make something up.