Re: Feltrycket i årgångsböckerna

Asa Johansson Asa.Johansson at littvet.uu.se
Mon Sep 22 15:32:36 CEST 2003

Håkan:
>Är det någon som har bättre minne än jag och som kan redogöra för vilken
>årgångsbok av "Kalle Anka & Co"som det var fel på när förstautgåvan
>trycktes? Jag pratar alltså om det tillfälle där en viss tidnings inlaga
>inte överensstämde med omslaget. Någon som minns?

Inte för att jag har något bra minne, men i alla fall: Det är del 2 1952
som det är fel på (inlagan till nr 7/52 byttes ut mot inlagan till nr
1/53). Det var en diskussion på ankismlistan om detta december 2001-januari
2002 under rubriken "*STORT* tryckfel i senaste årgångsboken" som du kan gå
tillbaka till om du vill ha fler detaljer.

/Åsa

Åsa Johansson
Litteraturvetenskapliga institutionen
Slottet ing. AO