(propagandafilmer)

Stefan Persson reimersholme at hotmail.com
Tis Sep 23 22:05:50 CEST 2003

>From: Per Nilsson <per.nilsson at vallcom.com>
>CC: ankism at stp.ling.uu.se
>Subject: Re: (propagandafilmer)
>Date: Tue, 23 Sep 2003 20:12:00 +0200

>För att svara på Fredriks fråga så bör man nog definera vad som är
>propagandafilmer. Tex så hittade jag inte dessa i inducks. De kanske inte
>klassas som riktiga kortfilmer, mer som utbildningsfilmer?

Dessa verkar inte vara med alls:

>Basic Electricity
>Boy's Anti-Tank Rifle

Dessa finns med:
>The Cold Front [kod: QMS 1943-C?12]
>The Human Body [kod: QMS 1945-C?09]
>How Disease Travels [kod: QMS 1945-C?11]
>Insects as Carriers of Disease [kod: QMS 1945-C?04]
>Cleanliness Brings Health [kod: QMS 1945-C?05]
>Hookworm [kod: QMS 1945-C?01]
>Food Will Win the War [kod: QMS 1942-C?17]
>The Winged Scourge [kod: QMS 1943-C?32]
>Water, Friend or Enemy [kod: QMS 1943-C?33]

Felet i detta fall är att Inducks-fältet "pubdate", som normalt talar om när
filmerna hade premiär, inte är ifyllt för dessa filmer, så sökmotorn förstår
inte att dessa också gjordes under denna tidsperiod.

Om man som i detta fall känner till koderna på filmerna, kan man ange dessa
koder i fältet "Historiekod startar med", så kommer sidan om filmen upp med
en gång. Annars kan man ange titeln i fältet "Title or keyword:", så bör
samma sida också komma upp.

Stefan