SV: KAP 296

Joakim Gunnarsson ebay.megton at telia.com
Ons Apr 7 23:31:48 CEST 2004

Jens skrev:
> Jag sitter här med den senaste KAP:en i handen och ser att det i första serien ("makt och pengar") brevid Manus står "Idé: Carl Barks".

Samma idé som Geoff gjort manus på här använde Daan Jippes härom året. Minns inte vilket nummer av KA & C:o men för er som inte har pocketen så är det serien där Farbror Joakim får besök av en råtta i pengabingen. Råttan hotar med att käka upp sedlar och Joakim köper en massa dyr och fin ost för att hålla råttan glad.

/Joakim,
som själv har två råttor. Inte i min pengabinge, dock.