Re: Thomas nära att kvävas av KA-leksaken

Roland Järverup aktersnurra at hotbrev.com
Ons Apr 21 18:02:57 CEST 2004

Hejsan.

"- Delen som gör kvackljudet hade lossnat i röret.
 Jag öppnade locket på ena sidan för att laga.
 Locket satt löst så det var inte svårt, säger Thomas Nordh.
 Men ljudröret gick inte att laga. För att lillebror Anton, 8, ändå skulle
 ha någon användning för leksaken provade Thomas att blåsa i delen han plockat ut.
 -Då sprätte grejen i väg och fastnade i halsen."

Låter skumt att den kan sprätta iväg i riktning från honom för att senare vända om
och fastna i halsen..  för man blåser väl utåt eller?
Sen kan jag notera grova skillnader i kvalité på dessa grejer.. jag försökte med grovt
våld öppna mitt rör utan att lyckas, och då ska det väl ändå påpekas att jag är en
stor och stark karl..  :)

Att sånt här inträffar är givetvis tragiskt och att alla fruktansvärt löjliga leksaker
borde plockas bort från KA är vi nog alla överens om, men jag kan inte låta bli
att leka med den bisarra tanken på Thomas med en kvackvisselpipa fast i halsen
gåendes runt låtandes som en anka..

mvh/ Koll. 2599 Haglund