Hur uttalas "Magica"?

Erik Ingvert erik.ingvert at telia.com
Tis Dec 14 13:58:12 CET 2004

From: "Dreamcast" <rattugglan at spray.se>

men eftersom Magica är Italienska så skulle hon nog själv föredra
att betona den första stavelsen.

Som italienska bör hon föredra andra stavelsen, eftersom de flesta andra
italienska ord uttalas med betoning från andra stavelsen från slutet:
magIca. Men visst det finns ju ord med betoning på tredje fr slutet också.

/Erik

MVH / Kollusor 2599 Haglund

null

10 Gigabyte Mailbox - mail.spray.se