SV: sv cbl kan kyssa mina stjärtfjädrar

Joakim Gunnarsson ebay.megton at telia.com
Sön Dec 19 10:55:20 CET 2004

Kim skrev:
> [...]
att sv cbl är ett bra initiativ som många säkert jobbar
hårt med, men jag har mycket hellre den riktiga versionen.>>>

Fast du vet väl att många serier är censurerade och omtecknade i det svartvita CBL? Serierna kommer att restaureras i det svenska för att ligga så nära Barks original som möjligt. Samt att det kommer finnas med teckningar och brev etc från Barks som inte alls är med i det amerikanska.

Personligen gillar jag att serierna är i svartvitt i CBL men restaureringen av serierna och det extra materialet gör att de två boxseten kommer att komplettera varandra fint.

Jag saknar förresten CBL set V. Om någon vill sälja så hostar jag upp cash utan att blinka.

/Joakim.