Kuriren 34

Dubbningshemsidan - Daniel Hofverberg daniel at dubbningshemsidan.com.ru
Tis Jan 6 05:15:43 CET 2004

Ursäkta, något gick tydligen snett när jag skickade mitt förra meddelande, och det gick till Stefan personligen när det var avsett till hela listan... Men då Stefan citerade mitt inlägg till listan, så blev det ju ingen skada skedd i alla fall...

Jag blev själv också förvånad över att de faktiskt sa "hjort" i båda dubbningarna av filmen. Jag håller annars med Stefan att de flesta i Sverige brukar få för sig att Bambi är ett rådjur - huruvida det kommer från de svenska översättningarna av originalboken eller någon annanstans ifrån vet jag inte. Det jag vet är att jag också hört benämningen rådjur för Bambi, men att jag inte på rak arm kan minnas varifrån...

Faktum är att jag, fram tills härom månaden, var stensäker på att Bambi kallades för rådjur i själva filmen. Men efter att ha kollat båda dubbningarna, så märkte jag att jag hade fel...

Mvh,
Daniel Hofverberg
Webbmaster, Dubbningshemsidan
http://www.dubbningshemsidan.com.ru