Re: SV: Är detta sant om Walt?

Åke Forsmark aake.forsmark at swipnet.se
Tors Jan 8 18:36:40 CET 2004

> Visst, jag tror inte att allt är sant, men jag ifrågasätter detta offffffantliga
> dyrkande som gör att man inte kan acceptera att Walt Disney *kan* ha haft
> några av de negativa sidorna Eliot skriver om...

Jo, jag har varit inne på saken tidigare men då tryckte jag
på fel svara-knapp, så mina visdomar spilldes över endast
en stackare.

Vad man bör ha i minnet är att de saker som vi i dagens
Sverige betraktar som negativt inte nödvändigt behöver ha
varit det i USA på femtitalet. Att ange misstänkta kommunist-
sympatisörer under en period då de flesta amerikaner byggde
atombombsskyddsrum i den egna trädgården kan mycket
väl ha känts som en god och patriotisk gärning. Eller möjligen
den minst dåliga lösningen då bara dåliga lönsingar finns
tillgängliga.

Sedan bör man också inse att alla stora män (och stora kvinnor
med för den delen) i det närmaste undantagslöst är stora
skitstövlar.

Åke Forsmark