Merchandise-licenser

Olof Siverbo olof.siverbo at swipnet.se
Tis Jan 13 17:43:39 CET 2004

tisdagen den 13 januari 2004 kl 02.08 skrev -= Steamboat Willie =-:

> Om man som en svensk firma ville trycka Kalle Anka på sina
> pärmar - vart vände man sig då? Vart vänder man sig i dag?
> Hur såg det ut runt 1930? Runt 1960? 1970?

I dag gissar jag att man vänder sig till Disneys kontor i Köpenhamn.

Fram till ca 1980 fanns det ett Disneykontor i Stockholm, och då var
det gissningsvis dit man vände sig. (Om jag inte minns fel fick
Stockholmskontoret vid något tillfälle besök av en delegation från
NAFS(k) -- antagligen var det därför de bestämde sig för att slå
igen...)

/Olof