Walt Disney Treasures

Anders Gronlund andlund at yahoo.com
Tors Jan 29 08:47:17 CET 2004

Det har tidigare till listan skrivits en del om dvd
samlingen "Walt Disney Treasures", och man blir lockad
att köpa den. Jag har dock läst att det (precis som
med VHS) finns regionalkoder, som försöker förhindra
oss från att se på amerikanska dvd-skivor. Europa har
regionalkod 2, och USA har 1. Hur löser man detta
problem? Är man tvungen att köpa två dvd-spelare, om
man vill kunna se både amerikanska och europeiska
dvds?

Jag har hört talas om att det ska finnas dvd-spelare
utan förinställd regionalkod. Men jag har läst att
det, i alla fall med dvd-brännare utan förinställd
regionalkod, är så att den låser fast en regionalkod
automatiskt efter några gångers användande, om man
inte gör detta själv.

Anders Grönlund