Tillbaka igen

Pierre Sund pierre_sund at hotmail.com
Tors Mars 18 01:06:36 CET 2004

Hej!
Har precis börjat nosa mej tillbaka till ankismens o disneys värld efter
nåra (3?) års frånvaro. Det har visst hänt en del sen sist...
Huvudorsakerna till att jag slutade läsa disney var väl egentligen 3:
* De amerikanska tidningarna hade lagts ner
* Med min klassiska samlarkaraktär försökte jag under flera år köpa samtliga
svenska Disney-tidningar. När titlar som Mina Djurvänner, Prinsessan & alla
dessa pysseltidningar började komma ut tappade jag allt mer sugen, tillslut
totalt
* Dessa "#¤!"%¤#" leksaker som följer med i varenda tidning!!!!
Den enda kontakten jag haft med Disney sen dess är årgångsböckerna som jag
fortsatt köpa.

I vilket fall som helst börjar jag återupptäcka Disney igen - får se hur det
går den här gången :)
Ser framför allt fram emot Hall of Fame böckerna... Skulle vara kul att höra
vilka tecknare/författare som folk här helst skulle vilja se tillägnades en
bok (undantaget Rosa & Barks)

Min Top5-lista:
* Floyd Gottfredson (Den ende som kan mäta sig, och till och med överglänsa,
Don Rosa (naturligtvis undantaget Barks)
* William Van Horn (10-sidors-seriernas och känslouttryckens mästare)
* Romano Scarpa (underbar konstnär och den vid sidan av Barks som skapat
flest fantastiska personligheter)
* Freddy Milton (den mest styvmodersbehandlade ankskaparen av dem alla)
* Marco Rota (synnerligen njutbar serieskapare, inte minst Kalle
Vildand-historierna)

Men kan någon förklara för mej på vilken grund Vicar platsar i Hall of
Fame???

/Pierre