Re: brev hemifrån... igen!

Tors Mars 18 11:40:02 CET 2004

Kvack,

med risk för att verka opportunistisk så är jag nog böjd att hålla
med. Förväntningarna var höga, och efter första avsnittet höjdes de
ett snäpp ytterligare. Det är det bästa jag läst i Disneyväg (ni som
följer DCML kanske minns min hyllning).

Men någonstans i mittendelen så tappade serien fart. Det kändes som om
pussellösandet var serieskapande på rutin.

Och i tredje delen... Tyvärr var det förutsägbart, någonting som Rosa
hittills klarat sig ifrån. Joakim hittar skatten, upptäcker något om
sig själv och om sin bakgrund och skänker bort skatten på något sätt.

Jag och några vänner har senaste veckorna suttit och detaljstuderat
den mästerliga "Jakten på Kalevala", och parallellerna mellan
historiernas stämningar och tankar i slutet är alltför lika för att
jag ska vara helt nöjd.

Joakim blir i mina ögon mer och mer amerikanskt präktig. Det är inte i
mina ögon en helt lyckad utveckling.

/koll 2651

 / Magnus Bark (Farbror Skojskoj, en av de tjocka farbröderna)

Previous text: