Tillbaka igen

Pierre Sund pierre_sund at hotmail.com
Tors Mars 18 12:43:53 CET 2004

>From: Germund Silvegren <germund.silvegren at ekol.lu.se>
>To: ankism at stp.ling.uu.se
>Subject: Re: Tillbaka igen
>Date: Thu, 18 Mar 2004 10:04:45 +0100
>
>Vicar är en fascinerande säker tecknare, till den grad att hans serier
>faktiskt kan bli riktigt tråkiga att läsa och jag håller dessutom med om
>att hans serier varierar väldigt mycket i kvalité beroende på manusen.

Tråkiga var ordet... Inga oväntade bildlösningar, knapert med detaljer...
Men visst DÅLIGT är för mycket sagt (även om jag inte kan hålla med om att
han är nån mästare på känslouttryck som någon skrev).
Att läsa en ny Vicar-serie är ungefär som att läsa IKEA-katalogen - helt OK,
men knappast nåt att bli överaskad av. Å andra sidan skulle väl IKEA i allra
högsta grad passa in i en "Hall of Fame" av möbler, så jag ser er poäng...
Tycker dock att det finns ett par handfull tecknare som borde kvala in innan
honom...
Att han ofta får dåliga manus är visserligen inte hans fel, men, menar jag,
ändå ytterligare en anledning till varför hans historier inte hör till
närmelsevis toppskiktet

/pierre