Vicar

Pierre Sund pierre_sund at hotmail.com
Tors Mars 18 18:42:03 CET 2004

From: Stefan Diös

>Ähum... du tänker inte möjligtvis på "Panik i skönhetssalongen" ur KA 6/84
>och 10/99? I så fall är den tecknad av Daniel Branca... en av Vicars
>assistenter kanske?
>
>Nä, jag ska inte vara elak. Det är inte omöjligt att det finns andra serier
>på samma tema.

Jag fick också en Branca-känsla av Eriks beskrivning av äventyret...

Apropå att Vicar har en hel studio till sitt förfogande tycker jag mej komma
ihåg nåt liknande... Skulle kunna tänka mej att han har ytterst lite att
göra med "sina" serier.
Jag kan ha fel men jag har för mej att det fanns nån Vicar-serie i KA nån
gång i slutet av 90-talet (-99?) där Kalle på nåt vis fick jobb i Vicars
studio (fast tecknaren hette självklart inte Vicar utan nåt mycyket
snartlikt, så koppligen framgick klart å tydligt)

I fall det nu är så att "Vicar" i själva verket är en hel studio tycker jag
nog att det blir ännu ett skäl till varför han inte bör räknas till "Hall of
Fame" :) I rättvisans namn bör väl även Jaime Diaz (huuu) och Comicup
(nåja...) räknas dit också :)