SV: brev hemifran

Tommy Svensson 044352242 at telia.com
Fre Mars 19 07:43:46 CET 2004

>kvack!
>Jag ma vara mjukhjartad, eller sa var forvantningarna laga efter alla
>kommentarer, men jag gillade verkligen DRs senaste... Jag ar visserligen
>svag for alla historier som inbegriper gamla borgar, forfader och hemliga
>lonngangar (och spoken, aven om det nu inte fanns nagra sana har).
>historien var harlig, intressant eftersom den knyter an till tidigare
>(vilket ju de flesta inte gor), och det sentimentala tog fram budskapet pa
>ett synnerligen mysigt satt. Sa, jo, Don Rosa ar sannerligen en
> [...]

Jag instämmer helt. Tyckte att historien var bra. Är dock svag för berättelser
med mycket fakta i. Dessutom var detta (enligt min uppfattning) ett rejält
lyft jämfört med den förra "långa" Rosa-serien "Ett fantastiskt drömliv". Den
uppfattade jag som en av hans sämsta historier.
För övrigt tycker jag att det var på tiden att det gick en Murry-serie i repris. (KA 13)
Jag antar att det lär komma fler Murry-verk i "Hall of fame-serien".

TS.