Laugh-O-Gram

Per Nilsson pern at bostream.nu
Tis Mars 30 22:01:14 CEST 2004

Jag tror att Disney lyckades ändrade copyrightlagarna för filmer i USA
precis innan Musse skulle släppas (2003). Jag kommer inte ihåg alla detaljer
men jag tror att det nu är minst 100 år som gäller, dock inte för det
material som redan blivit allmän egendom innan lagarna ändrades.

Det är möjligt att det är annat som gäller för serietidningar eftersom någon
gav ut en serietidning som hette 'The Uncensored Mouse' 1989 där de tryckte
gamla reprint av (Musse) dagsstrippar, men jag tror att den blev stoppad av
Disney.

/Per