Kokosknas??

Koll 2324 koll2324 at hotmail.com
Ons May 5 04:05:21 CEST 2004

>From: Olof Siverbo <olof.siverbo at bostream.nu>
>Bubbelburp och Smacky-Cola känner jag till (liksom den oankistiska drycken
>Kalasmust), men vad är i hela friden är Kokosknas??

Såhär lyder serien i KA 28 1999 och 365 dagar med Musse Pigg (1979):
Långben: Vad hette nu den där goda drycken jag fick hos Musse? Javisst ja...
kokosmjölk!
[tre trillingar passerar]
Långben: Oj! Jag tyckte precis jag såg tre likadana figurer!
En man i gorillakostym: Förlåt, har du en tändsticka?
Långben: För all del! [tänder mannens cigarr]
Mannen: Tack för hjälpen, gamle vän!
[Långben tror att han är full, han ser inte affischen bakom sig: REVY VARJE
KVÄLL! PROFFESSOR KLOTZ MED SINA DJURIMITATIONER. BRÖDERNA TRILLING, SÅNG &
DANS.]
[hemma hos Musse]
Telefonröst: Ni måste komma genast! Vi vill ha en förklaring på det här med
kokosmjölken!
Musse: Jag kommer genast, konstapeln!
[i häktet]
Musse: Vad tar det åt dej, Långben! Du är ju inte berusad!
Långben: Inte? Jag drack ju så många glas!
Musse: Men kokosmjölk är alkoholfri!
Långben: Vad skönt! I så fall är jag ju bara... SPÄRRA GENAST IN MIG! JAG
HAR BLIVIT GALEN!

I Göteborgs Kex tidning lyder de tre första replikerna i häktet istället
såhär:
M: Vad tar det åt dej Långben? Du ju inte snurrig! (sic.)
L: Men jag drack ju så mycket kokosmjölk!
M: Men kokosmjölk är bra och nyttigt!

¤¤¤ Andreas K A Eldh
¤¤¤ koll2324 at hotmail.com
¤¤¤ Interco DE YV1 2324 YV UV L5926N G1750E Alfa Romeo