Re: länge sen ny rosa

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Nov 4 18:47:55 CET 2004

Michael L:

>Hej!
>
>När kommer HOF med Vicar? Har hört att nr 4 ska vara med Jan
>Gullbrandsen, någon holländare eller vad det nu är. Anledningen till
>att jag undrar är att Vicar kommit i en del av länderna.
>
>Hur ser närmaste schemat för HOF ut?

Eftersom jag redan har lovat att svara får jag väl försöka... :-)

Bok nr 4 handlar om Vicar. Den är färdig och tryckt, om än inte släppt.
Återigen vet jag inte när det sker. Bok nr 5 blir alltså Rosa del II. Då
har vi i de fem första böckerna haft Rosa, Scarpa, Barks (om bilar), Vicar
och Rosa igen. Det var dessa fem som ingick i den första planen och sen har
vi hoppats att det ska fortsätta.

Och så tycks det också bli. Jag råkar veta att bok nr 6 är planerad att
handla om Paul Murry, och jag hoppas att det inte blir någon skandal ifall
jag skvallrar om det. Därefter vet jag inte mer. Detta om Jan Gulbransson
har jag inte hört något om, men det skulle säkert kunna bli intressant.
Andra namn som jag personligen hoppas på är Tony Strobl och Marco Rota. Men
mer än det jag just har sagt vet jag inte just nu.