Kalle och Odysséen?

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Tis Nov 9 10:41:28 CET 2004

Spontant tycker jag inte alls att det låter som någon Kalle Anka-film. Det är i
så fall troligare att det är ett tv-avsnitt. Ducktales ligger väl nära till
hands. Det finns ett Ducktales-avsnitt som heter "Home Sweet Homer" med följande
beskrivning enligt Jon Lööfs websajt "Allt om Ducktales"
http://www.ducktales.webb.se/

22. Home Sweet Homer

En misslyckad trollformel tar Farbror Joakim och Knattarna tillbaka i tiden till
antika Grekland där de upplever ett Odyssén liknande äventyr.

Jag vet tyvärr inte om det finns utgivet på video. Det finns ju ett mindre antal
Ducktales-avsnitt på video, men exakt vilka som finns har jag väldigt dålig koll på.