Kalles telenummer..

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Sön Okt 24 15:20:17 CEST 2004

Nu borde jag väl byta rubrik, men på något sätt kan man kanske säga att
frågan om Kalles telefonnummer hänger ihop med frågan "Var ligger
Ankeborg?", som vi ju diskuterade nyligen.

Och då kan jag inte låta bli att vidarebefordra vad en god vän berättade
för mig häromdan. Han läser inte den här listan och hade ingen aning om att
frågan var på den s.k. tapeten. Ändå ville han, helt oprovocerat, berätta
för mig vad han hade kommit fram till natten innan då han låg sömnlös och
funderade över viktiga ting. Ungefär så här sa han, och jag tror det är
relativt korrekt återgivet:

"Jag funderade över var Ankeborg egentligen ligger. Det undrar man ju
ibland. Och jag kom fram till att det antagligen ligger en bit utanför
Jönköping. Jag tycker det ofta verkar stämma med serierna, med gamla
fabriker och så."

Den teorin kan vi härmed föra till forskningsbasen. (Det kan tilläggas att
personen, såvitt jag vet, inte har någon som helst anknytning till Jönköping.)