Musse Pigg i svensk dagspress

Stefan Persson spe at inducks.org
Ons Apr 6 19:23:04 CEST 2005

Fredrik Ekman wrote:
> Jag undrar vilka svenska dagstidningar som hade Musse Pigg på seriesidan
> på 50- och 60-talen. Det vore över huvud taget intressant att försöka
> sammanställa vilka Disneyserier som har gått i vilka tidningar och när.

Det var även något jag försökte sammanställa för Inducks för länge
sedan, och det jag hittade finns på
http://coa.inducks.org/country.php?lg=8&c=se (dock uppblandat med alla
andra svenska publikationer med Disney-serier). Dessvärre vet Inducks
sällan när serierna började eller slutade publiceras i de olika
tidningarna, utan det finns bara några fåtal exempel på data då olika
avsnitt publicerades.

Stefan