Gr=F6na elefanter

Erik Bergwall erik.bergwall at spray.se
Tis Apr 19 10:19:59 CEST 2005

 Kan det inte vara så att läsaren kanske blandat ihop serien där Joakim o
ch brorsönerna råkar i trubbel pga en grön jade-elefant med serien om ele
fanterna med fyrkantig snabel? Båda är ju Barks-serier, och i den förstnä
mnda färdas ju den gröna elefanten (eller snarare bara svansen) i en träl
åda. Och båda utspelar ju sig i exotiska länder, så det är ju lätt att fö
rväxla.

Kommer dock inte ihåg namnet på någon av serierna :)

Erik

> Från: Johan Blixt <blixtjohan at telia.com>
> Till: ankism at stp.lin
g.uu.se
> Rubrik: Gröna elefanter
> Datum: Mon, 18 Apr 2005 21:52:05 +0
200

> <pre>Hej!
>
> Kansliet fick följande fråga, någon som vet var

> man hittar gröna elefanter? Hade det varit
> elefanter med fyrkant
ig snabel hade jag kunnat
> svara själv.
>
> Det är nämligen såhär;
en vän till mig läste när
> hon var liten en kalle anka tidning. i tidn
ingen
> fanns en del av en viss kalle anka serie. Jag
> skulle väldig
t gärna vilja ge henne den andra
> delen av denna så därför ber jag nu
om din hjälp,
> eftersom du verkar kunna mycket om det här, och
> ann
ars kanske du kunde tipsa mig om någon som
> skulle kunna hjälpa mig.

> Om Serien: Jag vet inte om hon läst första eller
> andra delen, men j
ag troligtvis den första.
> Handlingen kan jag bara väldigt luddigt, me
> såhär är det på ett ungefär: Kalle och Alexander
> Lukas tävlar o
m något. Som en del av tävlingen
> måste de ta sig till en plats, och K
alle
> (troligtvis också knattarna) åker i en väska
> eller låda av n
ågot slag för att ta sig dit. När
> de kommer dit är dock Alexander red
an där. Jag
> förstår att detta kanske inte är något utmärkande
> för
 någon speciell kalle-serie, men den bästa
> hjälpen för att ta reda på
 vad detta är för serie
> är denna: Den handlar en hel del om gröna

 elefanter.
> Allt detta är ungefärligt (förutom de gröna
> elefantern
a, jag är väldigt säker på de gröna
> elefanterna.)
>
> --