SV: Pluto

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Sat Juli 30 15:18:35 CEST 2005

Ja, och för att få svar på den andra delfrågan, dvs hur man kan få tag
på den så kan man gå till kortfilmssidan på Disneyania:
http://home1.swipnet.se/~w-10744/disneyania/kortfilmer.htm

Om man letar upp Pluto's Quin-Puplets i listan hittar man hänvisningar
till ett antal videokassetter och en DVD där filmen finns med.

De flesta av videoutgåvorna (VHS) är sedan länge utgångna hyrfilmer som
är svåra att få tag på. Men "Plutos Party" är en köpfilm som man brukar
hitta lite då och då i begagnat skick på Tradera:
http://www.tradera.com/

På DVD finns endast en utgåva, en amerikansk region 1 (NTSC) med titeln
"The Complete Pluto, volume 1". Den kan beställas överallt där region 1
DVDer säljes. Ett av mina favoritställen är Axel Music:
http://www.axelmusic.com/