Walt Disney Treasures?

Erik Palm erikpalm at hotmail.com
Mon Nov 14 08:58:08 CET 2005

Jag tror att tre Treasures har getts ut i Sverige: Mickey Mouse in Living
Color 1, Silly Symphonies och The Chronological Donald Duck Vol. 1. Hur
planerna för den fortsatta utgivningen ser ut vet jag inte.

Över till "Här är ditt liv Kalle Anka". Första hälften av denna video är
"This Is Your Life Donald Duck", ett TV-program som sändes i USA 1960. Här
har man satt ihop en rad gamla kortfilmer, och alla utom de två sista
(Donald's Diary och Bee at the Beach) är klippta på olika sätt. När det
gäller de två filmer du undrar över har man satt ihop första hälften av
Donald Gets Drafted med början samt slutsekvenserna av Sky Trooper och fått
ihop det på ett någorlunda fungerande sätt. Dessutom är början på Donald
Gets Drafted klippt och redigerad så att sången räcker över hela Kalles
läkarundersökning. Mycket jobb i klipprummet hos Disney, alltså...

/Erik Palm