Walt Disney Treasures?

Robert Andersson robert.m.andersson at swipnet.se
Mon Nov 14 20:07:57 CET 2005

Vill bara tillägga att "This Is Your Life Donald Duck" gjordes som en
imitation av det på den tiden populära TV-programmet i USA "This Is Your
Life". En person helt utan vetskap kidnappades till TV-studion där hela den
chockade huvudpersonens liv rullades upp i direktsändning. Under sändningen
dök det upp barndomsvänner, gamla skollärare, släktingar och bekanta som
personen inte hade träffat på många år m fl. Här i Sverige sändes programmet
från Malmö från 1980 och under ca 7-8 år framöver. Lasse Holmquist var
programledaren.

/ Robert Andersson