Kvackdagar!

Bror Hellman steamboat.willie at chello.se
Tors Okt 20 15:19:22 CEST 2005

Ett par små frågor...

1) Kvackdagar?  Var finns listan över officiella Kvackdagar?
Vilka är det och när och varför och var?  Det fanns inte på NAFS(k):s
hemsida i alla fall.

2) Finns det bilder på div. Ankister (mest funktionärer, etc.) som man kan
få korpa för Seriefrämjandets webbsida (läs: SerieWikin).

Jag hittar bilder i alla möjligt (och omöjliga) sammanhang, t.ex. på
NAFS(k):s hemsida och i gamla (k)urirer, etc. men jag behöver tillstånd för
bilder att använda från fotografen eller motsvarande med rätt att ge
tillstånd... eller om någon kan upplysa om bilder på NAFS(k)-funktionärer
som är PD eller i alla fall fria att använda?

  ... om jag inte hittar några bilder på nätet jag får använda mig av och om
ingen skickar mig andra bilder jag *får* använda så finns risken att jag
tvingas dra på mig felbhatten, den mörka kostymen, slipsen, den vita
nejlikan och fiolfodralet och dyka upp på lördag med en kamera i högsta
hugg, capisce?

   "Hey! Nice organisation you have here!  Would be shame if something
happened to it.. like... someone taking photos of people here something...
Badabing, badaboom..."

  // Steamboat Willie