Sture Stark.

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Sön Sep 4 22:38:03 CEST 2005

Victor:

>Borde de inte meddela dig om de vill ändra på namnet?
>
>De måste väl veta att det fanns en föregångare (Som enligt vad jag
>vet, dock aldrig gått i repris)

Nej, redaktionen måste inte meddela mig om de vill ändra något, och nej, de
måste inte kunna alla tidigare utgivna serier utantill. Det är ungefär
därför de anlitar mig ... med skiftande resultat på den punkten! ;-)

I det här fallet kan man säga i efterhand att jag borde ha noterat åt
redaktionen att namnet hade en betydelse, ifall de skulle få för sig att
ändra. Antagligen gjorde jag inte det. Man kan inte alltid göra noteringar
om alla detaljer i alla serier, och det kan hända att namnet hade blivit
ändrat i alla fall.