Kalle ANka, pocketar, etc. reflektioner

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Mon Dec 11 15:21:19 CET 2006

Jag har inte hängt med riktigt på listan den
senaste veckan, men jag kan säga en sak apropå
det "2599 Haglund" skrev om att Magicas korp är hennes förtrollade bror:

>Har inte läst det i DT, utan den uppgiften har förekommit i antingen
>KA&CO eller KAP.
>Troligen var det inte alltför länge sedan heller då jag har det i
>färskt minne.

Det kan inte ha varit i KA & C:o, om du med "inte
alltför länge sedan" menar 1986 eller senare. Då
skulle jag ha lagt märke till det. Ja, jag skulle
rent av ha skrivit det, kan man säga. Men jag har
ingen aning om varifrån denna uppgift kommer, och
jag känner bara igen den ytterst avlägset, om ens
det. Det kan mycket väl vara en ren skapelse för
DuckTales, som Bror Hellman föreslog. Det har i
alla fall aldrig nämnts hos Barks, så mycket törs
jag lova. Italienska serier är jag mycket dåligt
inläst på, så där kan det också ha förekommit.

Och nu, i sista sekunden innan jag skickar,
kommer jag genast på en brasklapp till det jag
nyss sagt: Det kan stå vad som helst på
faktasidor osv i KA & C:o utan att jag märker
det. Jag är normalt inte inblandad i dessa alls,
och om jag alls läser dem kan det vara ett år
senare eller mer. Men att denna uppgift inte har
nämnts i någon serie i KA, det hoppas jag kunna stå för.