Ny CBSV-box

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis Dec 19 10:33:12 CET 2006

Bror (och tidigare Chrsitopher):

Karl-Eriks förklaring:

>Förklaringen finns i kommentaren på sidan 289. Det fanns inga svart-vita
>tryckoriginal kvar som som inte var om/övertecknade utan man måste
>använda sig av serietidningar som förlaga.

Min kommentar:

Detta gäller ett antal svåråtkomliga serier,
mestadels från tidiga giveaways. Det har hänt
tidigare i "Atom Bomb" och det kommer att hända
igen i "Race to the South Seas". Kanske även
flera, jag har inte allt detta klart för mig.

Andra länders utgåvor har lagt sådana förklarande
kommentarer i nedre marginalen under resp. series
första sida. I vår utgåva flyttade vi dem till
registret, där det är så många andra kommentarer,
eftersom vi (i det här fallet jag) tyckte att det
borde vara rent från text i marginalerna. Men det
var kanske ett misstag? Det betyder att en hel
del läsare missar den förklaringen, nämligen de
som struntar i registret eftersom de inte bryr
sig så mycket om att läsa siffror och kringsnack
över huvud taget. Det är säkert många - det är ju
redan två ankister här på listan som har ställt frågan.

Ack och kvack, man kan inte göra allt rätt.