Disney-film

Kjell Croné kcr at inducks.org
Sat Dec 23 14:24:50 CET 2006

Hejsan!

I Kvacket nr 6/2006, som ramlade ner genom brevinkastet för ett par dagar
sedan redovisas resultatet av omröstningen om tidernas sämsta Disney-film.
Det förvånar mig något att Pocahontas blev framröstad som den sämsta.
Själv anser jag att "Kogänget" är den klart sämsta, men de flesta kanske
aldrig sett denna film.
Pocahontas slår även t.ex. Tarzan och "Kejsarens nya stil", tycker jag.

Mina egna favoriter bland de senare filmerna (Klassiker nr 22-45, ca 1975
och framåt) är "Lejonkungen" och "Lilo & Stitch".

På tal om Disney-film, i morgon visas en hel del Disney. Förutom den
sedvanliga blandningen på SVT 1 kl 15:00-16:00 hittar jag dessa:
07:55-08:59 TV 4 Musse Piggs magiska jul - julfest hos Musse
08:55-10:25 TV 3 Tigers film
08:55-10:05 TV 4+ Nasses stora film
15:45-17:05 TV 5 Peter Pan i Tillbaka till landet Ingenstans
19:30-21:00 SVT 2 Monsters Inc.

"Monsters Inc." rekommenderas.

Trevlig Jul till alla!
/Kjell