Kapten stofil #21

Tors Jan 5 11:05:06 CET 2006

Kvack,

jag vill bara passa på att tipsa om senaste numret av serietidningen
Kapten Stofil. Joakim Lindengren, gammal serietecknarräv och
tidningens chefredaktör har i de tidigare tidningarna gått från
stilistisk klarhet till stilistisk klarhet genom att göra sina serier
som pastischer av såväl westernserier som Tintin och sextiotals
deckar-serier.

Det nummer som kom till prenumeranterna idag imponerar än mer och är
speciellt intressant för oss ankister, eftersom den i omslag och
titelserie efterhärmar Kalle Anka & Co från (skulle jag säga) tidigt
sjuttiotal. Komplett med flik!

Imponerande, kvackar jag gärna igen.

/koll. 2561