Solens son i KA?

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Mon Jan 16 12:31:20 CET 2006

Germund:

>Är det någon som vet om Rosas Solens Son gick
>som extra-bilaga i svenska KA 29/05 (eller i
>något annat nummer)? Den verkar ha gått i detta
>nummer åtminstone i Norge och det är några
>snubbar på norska donaldistforumet undrar. Det
>är ju inte omöjligt att den bilagan hoppades
>över i Sverige eftersom serien gick i första volymen av Hall of Fame.

Ja, den serien gick som "extra sommarläsning" i
det numret av KA också. De senaste åren har det
ju varit tre extra tjocka nummer varje sommar med
särskilt utvalda serier av Barks, Rosa eller
andra roligheter. Normalt är utgivningen lika i
hela Skandinavien, men det har hänt att Sverige
av någon anledning har velat stoppa in en egen
bilaga i något fall. I år tror jag dock att samma
serier gick i alla tre länderna i alla tre numren.