Bror Hurtig och Lustig

2599 Haglund rattugglan at spray.se
Tis May 9 22:41:12 CEST 2006

 > Vem är vem av bröderna Hurtig och Lustig?
> Jag har möjligen hittat ett svar i spelkorten i KA 31 och 33/1961,
> där Bror Lustig är den som spelar fiol och Bror Hurtig spelar flöjt.
> Frågan är om detta är riktigt. Det kan ju vara så att redaktionen bara
> har
> gissat.
> Finns det någon som kan bekräfta detta? Helst från någon serie.
>
> Kjell

Jag kan inte mer än att säga att det är precis så jag tänkt mig namnfördelningen under hela mitt liv.
Antagligen är jag påverkad någonstans ifrån, troligen en gammal serie eller dyl.
Så det borde ju finnas nerpräntat någonstans.
Stora Stygga Vargen serier förekom ju (tyvärr) ganksa frekvent på 80-talet, och det har nog säkerligen
så sent som då nämnts namn.

MVH / Koll. 2599 Haglund