Kalle In the Wild

Mikael Schuer mikael at schuer.nu
Fre Dec 21 00:38:02 CET 2007

Hej,

etiketten är ett fraktkvitto för transport av gods, dokument eller
liknande med i det här fallet GDG, detta motsvarar ett frimärke men för
landsvägsbefordran med ett privat bolag.
Det är fullt möjligt att etiketten har klistrats på tidningen för att
den transporterats med GDG.

Det finns många frimärkssamlare som samlar på just sådant här:
http://www.tradera.com/GDG_Biltrafik_5_st_gamla_Fraktmarken-auktion-50938049

Om etiketten klistrats på tidningen för att tidningen transporterats med
GDG så vill jag påstå att värdet ökar, eventuellt ganska mycket.
Etiketten skall då absolut inte tas bort.

Hälsningar,

Mikael Schuer