Re: Snövit

Johan Andersson erulelyan at gmail.com
Ons May 2 14:16:14 CEST 2007

Jag är absolut ingen expert på området, men det finns en källa på
nätet uppger att 1938 års version av Snövit var nedklippt 50 m, vilket
skulle motsvara 1 min 49 sek. Uppgiften förefaller styrkas av ett
faktablad från Svenska Filminstitutets filmdatabas, som i sammanhanget
torde vara tillförlitligt. Faktabladet är i pdf-format och finns att
ta del av här: http://193.10.144.135/(jykl2nrgfdwggg3mf1dnfza1)/faktablad.aspx?Id=21350

Där anges:
Censur: 057.666