Gottfredson

Ardath Bey algabatz at gmail.com
Sön Nov 4 02:15:24 CET 2007

Vet inte hur "hett" detta är bland folk som skakat hand med Barks (vilket
jag aldrig fick9, men när jag var runt 15 "brevväxlade" jag med Floyd
Gottfredson. Noga räknat fick jag tre brev från honom mellan 1978 och 1983.
För mig var det omskakande roligt. Han ville tyvärr inte göra någon teckning
åt mig men åtminstone ett brev var handskrivet. Det som är intresserad av
korrespondensen kan läsa den i inscannad form som pdf här:
http://tonyfischier.info/gottfredson.pdf
Det är rörande hur mycket tid han la ned på att besvara nonsensfrågor från
ett ungt fan.

Kommentera gärna,

Tony Fischier