Ny samlarbildartikel i KA & Co årgångsbok del 1 1963

Anders Gronlund andlund at yahoo.com
Mon Nov 12 14:10:30 CET 2007

Nu har precis den första årgångsboken för 1963 kommit ut. Den här gången handlar förordet om Disneysamlarbilder och främst av den klassiska typen från 1960-70 talet. Jag har tidigare skrivit en artikel om Disneysamlarbilder, vilken publicerades i NAFS(k)urien och som jag idag är allt annat än nöjd med. En del mycket intressanta samlarbilder är inte med, en del text hade kunnat formuleras bättre och i några få enstaka fall förekommer rena felaktigheter. Men det var den första sammanställningen, och nu fick jag möjligheten att göra en ny som förord till den här årgångsboken.

  Anders Grönlund

http://mail.yahoo.com