Fw: Personlig favorit

Adam Linde adam at ppp.se
Mon Dec 29 01:29:58 CET 2008

----- Original Message -----
From: Adam Linde
To: Gustaf Lindborg
Sent: Monday, December 29, 2008 1:29 AM
Subject: Re: Personlig favorit

Offh. Svår fråga!

Men jag kan ju börja med min stora favoritserie, vilken är Rosas "Den gamla borgens nya hemlighet eller brev hemifrån" Den är mäkta rörande och den kommer nagla sig fast i mig i evinerliga tider. Episka liksom vackra drag. Den är rent ut sagt fantastisk.

Filmer är jag inte väldigt nergrävd i. Men jag skulle nog kunna säga att det finns tre toppar värda att nämnas. Dels är det "Djungelboken" för sin klassiska humor. Sedan är det "Aristocats" av samma anledning och att den är dödligt svängig! Slutligen är det "Ringaren i Notre Dâme" som har ett vackert tema och ännu vackrare sånger. "Som eldar / Hellfire" är bara MUMMA.

Med kortfilmer blir det ännu svårare. Men "Sceleton dance" är riktigt skön. Sedan har vi ju kalle...