Julprogrammet (Var: ang restaurering och dubbning - DVD)

Anders M Olsson anders.m.olsson at abc.se
Tis Jan 22 09:37:36 CET 2008

"Little whirlwind" har aldrig varit med i julaftonsprogrammet. Däremot har
den varit med i ett annat Disneylandprogram med undertiteln "Four Tales on
a  Mouse". Jag vet att det sändes i svensk tv i slutet av femtiotalet, men
jag har inte kunnat hitta det i tablåerna från sextiotalet.

Hade du tillgång till någon grannlandskanal när du var barn? Dansk, norsk
eller finsk tv? Själv såg jag mycket på dansk tv när jag var barn och
danskarna var mycket flitigare än svensk tv på att sända Disneylandavsnitt
i början och mitten av sextiotalet.

Annars kanske du har sett kortfilmen på bio. Den fanns säkert med i något
av de otaliga kortfilmsprogram som gick på bio på den tiden.