lsarnas påverkan (was: Re: Kalle Anka & C:o nr 28 - Barks, Scarpa och Gottfredson!)

Martin Bagge / brother martin at bagge.nu
Mon Juli 21 13:49:35 CEST 2008

On Sun, 13 Jul 2008, Stefan Diös wrote:

> Instämmer! Jag tycker det är en bra idé att interaktivera sig med läsarna vad
> det gäller serieval. Sen vet jag ju inte exakt hur läsarnas åsikter kommer
> att registreras och värderas inför kommande serieurval (det är ju flera
> länder som gör detta gemensamt), men i alla fall.

Det här med att läsarna ska ha påverkan på innehållet måste väl ändå ha
ställts på sin spets i och med Stål-kalle-följetången tidigare i vår.
Först kör man en italiensk fyrdelad historia, sen ska de NORDISKA läsarna
bestämma vilken skurk som ska ha en ny chans. På något vis kan jag inte se
framför mig att det inte finns historier om de övriga skurkarna på lager
med. Men det där kanske någon av er andra här kan sprida ljus över, det
där med andra länder och sånt är inte min grejj asså.

--
/brother
http://frakalendern.se